Kontakt
Forside
BC mangekamp
BC mangekamp arkiv
BC resultater
BC statistik
BC aktiviteter
BC medlemmer
BC shoppen
Om Blue Circle
BC vedtægter

STATS
Online nu : 1
Besøgende i alt : 1984983
Medlemmer i alt : 40
MEDLEMS LOGIN
Brugernavn
Kodeord

Artikler

BC Adventure 2010 05/06/2010

BC Adventure er efterhånden blevet en tilbageværende begivenhed på BC Mangekamps kalenderen, en weekend væk fra civilisationen, med ”hård” fysisk udfordring og råhygge, kun i selskab med BC drengene.

 

I år var ingen undtagelse! Transporten til, fra, og under BC Adventure har de sidste år været; Sejlbåd, Powerspeedboat, Gummibåd, Land Rovers, Kano/kajak, Mountainbikes, Bus, Fly, samt apostlens heste. - I år havde vi et nyt transportmiddel som indgik i udfordringerne:

 

BC ADVENTURE 5-6 juni 2010

                 Metaltræthed i den tropiske jungle”

For sjette gang var der kaldt til Adventure i BC regi. Denne gang med start fra N 55*20.978” E 011*30.274 eller et sted på Sjælland hvor sidst kendte frakørsel hed Sorø.

Uha uha en kampvogn med motoren i gang, en pansret mandskabsvogn, 2 underlige svenske bæltekøretøjer alt sammen af ubestemmelig natur. Heldigvis var der da også en civil jetliner som enhver umiddelbart kunne fastslå som en gammel BOAC VC-10 – det velgenkendte gav tryghed. Men luftfart er jo en dejlig ting.

Nå 13 mænd mødte frem i det super gode vejr, med solskin gode temperaturer og liden vind. Det var sølle. Det var efter BC kriterier for få, men udmærket for mulighederne for at tale lidt bedre sammen og for kammeratskabet.  Lodtrækning. Holdinddeling og ud til ”Midgårdsormen” et svensk monster af en todelt alle steders bæltetrækkende militært troppetransport apparatlignende misfoster fra den kolde krigs tid – engang.

Udfordring individuel kapkørsel på tid rundt om kegler, ned i mudderhul op af et bjerg (måske en overdrivelse) – nej den holder, - kan materiellet holde til de vilde dyr fra BC der smadrer alt på deres vej – var metaltrætheden ved at ramme stålet fra Kiruna? Vores Comander der ikke ville underlægges nogle regler blev nervøs. Det viste sig at han ejede og mente at ”ormen” kunne bryde sammen og beherskelse blev efterspurgt. Metaltrætheden indtraf ikke. Svenskerne byggede godt metal under den kolde krig, følgelig hed deres statsminister Palme ! 

Billede:

Tiderne blev gode og tætte og jeg tror de fleste synes det var fedt.

Frokost, leverpostej, en vand, en briefing. Kørsel med Vores Comander der ejede det hele dernede i en sydøst europæisk mandskabsvogn med maskingevær attrapper og russerhjelme. Vognen var i selv en vanvittig opfindelse, umulig at køre civiliseret, var det farligt, ville der opstå metaltræthed i dette apparat? Sandsynligheden var stor.  Den stakkels klimaproblematik blev fuldstændig glemt da motoren prustede en larm og en diesel stank ud over hele Sjælland der øjeblikkelig resulterede i en klimaforværring og temperaturen steg til tropiske højder. Blå mærker dog ledsaget af lige dele skrig og grin. De svageste blev køresyge og angste.

Billede:

Så Junglen – gruppe orienteringsgang med korteste distance som succes kriterium. GPS til begge hold, kort udleveres. Reglerne gennemgås og holdene sendes af sted med ca. 29,693 minutters forskel. Ren jungle, træer alle steder, marker, vilde tigre, vandhuller, hamrende varmt, brandnælder i op til 12 meters højde god hygge og selvtillid. Fem poster skulle findes og medbringes i mål. Ville holdene gå metaltrætte? Hvor mange ville komme i mål og hvor store ville tabstallene blive?  Hold 1 blev først sendt af sted og kom først i mål alle poster fundet. Deres udsendte så ved selvsyn ca. en halv time senere 7 hvide navler storskrydende af sejs sikkerhed overskride målgrænsen. Ca. 3 minutter senere da den resterende del af torsoerne kom i mål kunne vores medhjælpende GPS-dommer-specialist-orienteringshjælper og oberst – konstatere at det var hold 2 der kom i mål. Ligeledes fuldtallige og med alle poster hjembragt. Desværre havde de fravalgt uvejsomt terræn, og dykkede med 6-7-800 meters difference til hold 1 og blev altså som de var kaldt fra start - hold 2. Brok og moro som det hører sig til. Vi var metaltrætte efter Ca. 2 timer i Junglen.

Metaltræthed – åh nej – de satans forbandende møj arrangører – en spejderplads, et lokum a’la Divia Das, et shelter, nul el, én vandpost (kold forstås), to telte, nul køleskab, ingen mor. Alderdommen, brokkeriet, trætheden – ja gæt af hvilket metal – indtraf. Sølle.

Formanden er stærk og myndig, der skal hugges brænde, lokummer gøres klar, telte skal stilles op, maden skal forberedes.  Stokkeslag. Der blev tid til fodboldspil på en bane af en beskaffenhed der var et VM værdig. Strukturering af borde og festplads. Øl, Gin/tonic – metaltrætheden syntes i aftagende. Vejret var Havørn – har jeg nævnt det? Rejemadder i luksusklassen, hvidvin, Store herrebøffer, rødvin i rigelige mængder.

Nu EOG – uforståelig formandsberetning, uforståelig dirigent, uforståelige indslag der blev gentaget og gentaget forstået og misforstået flere gange. Fremover skal vi holde EOG før alkohol metaltrætheden umuliggør en meningsfuld sceance. Til støtte for dette synspunkt kunne anføres at to centrale tale-ydere om end noget senere på aftenen ufrivilligt måtte reversere damptrykket i hovedfordøjelses turbinerne hvilket gik hårdt ud over vores VM anlæg. Men så blev der også stille.

Fedt bål, gode historier, resten drikkede og undertiden røg der en løgner over teltpladsen. Hva’ fan’ det er uden for referat ! Advokaten væltede og lod sin krop blive liggende i en meters afstand fra bålet. Metaltræt. Resten gik efterhånden også i dørken.

Lidt og kort søvn. Morgenmad, rundstykker varmet over bål. Hovedpine og metaltræthed – stor ynk. Og lidet medynk.Åh nej endnu en disciplin bueskydning. Bang vandt her og der og samlet. Sammenpakning. Vores Comander kom og hentede os. Tilbagekørsel til  N 55*20.978” E 011*30.274 i studenter Lastkraftwagen. Farvel og Dubai – så varmt var det, havde jeg nævnt det? Er jeg metaltræt?

”Netop i dette øjeblik meddeles det fra London at de tyske ………………………”

 Man må vel stå ved hvad man skriver Erik Holther.

 

Resultat BC Adventure 2010
PMV kørsel Jungle O-løb Bueskydning     Samlet

tid

plac

distance

plac

point

plac

total point

plac

1

Christian de Bang

1.52,58

1

6290

1

61

1

3

1

2

Ole Skjold Hansen

2.06,08

7

6290

1

51

2

10

2

3

Rene Bang Hansen

2.00,09

4

6290

1

22

8

13

3

4

Søren Bruun

2.08,78

9

6290

1

39

4

14

4

5

Erik Holther

1.57,68

3

6290

1

11

12

16

5

6

Henrik Bergsbo

2.05,10

6

7020

8

46

3

17

6

7

Jesper Olesen

1.52,75

2

7020

8

22

8

18

7

8

Claus Olsen

2.36,76

13

6290

1

33

5

19

8

9

Michael Weile

2.01,44

5

7020

8

22

8

21

9

10

Arnt Gustafsson

2.09,99

10

6290

1

21

11

22

10

11

Henrik Merót

2.12,33

11

7020

8

29

6

25

11

12

Peter Juul Ottesen

2.18,35

12

7020

8

26

7

27

12

13

Thomas Rask

2.08,45

8

7020

8

8

13

29

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

Alle Andre

 

 

 

 

 

 

 

18

Se billeder fra Adventure 2010 her

 

Tilmeldte
Ingen tilmeldte endnu.
Log ind for at tilmelde dig.

TILBAGE


 

PRINT