Kontakt

Brugernavn
Kodeord

BC aktiviteter

BC aktiviteter giver dig en oversigt over hvad der er sket ved diverse arrangementer såsom sommertouren, BC business og BC family samt referater fra Ordinær Generalforsamling og Ekstraordinær Generalforsamling.

BC Sommerfest Nyhavn 2012 01/09/2012

BC sommerfest 2012

BC Sommerfest blev afholdt lørdag den 1. september 2012

i vores flotte hovedstad. Vi  festede og overnattede på

Hotel 71 Nyhavn

Kl. 11.00 - 12.00 Hygge/Spadseretur til Havnerundfart
                               Gennem Nyhavn

Kl. 12.00 - 13.00 Guidet Havnerundfart

Kl. 13.00 - 14.30 BC Aktivitet i Kongens Have incl.

Frokost/Sandwich

KL.19.00 -  ????  Velkomstdrink, Gallamiddag, Bar,
                               dans, Natmad.....

BC sommerfest den 1. og 2. september 2012

Dagen startede med sol fra en skyfri himmel. De morgenfriske ankom udenfor Nyhavn Hotel i god tid og med godt humør. Det første der mødte en var Merot’s hjemmelavede og i øvrigt helt fantastiske barvogn i 9 mm krydsfinér, hvis nogle skulle spørge – dét gør den bl.a. lettere, at bære rundt – nærmere forklaring følger.

Der gik jo ikke lang tid efter at have sat den store oppakning i receptionen på Hotel Nyhavn førend at vi stod med musik (som barvognen selvfølgelig ligeledes indeholdt) og gik i gang med, at prøvesmage de mange forskellige varianter af våde varer og snack som Merot & hustru in spe havde sørget for. Barvognen var ikke bare et tiltrækningsplaster for alle de fantastiske mennesker i BC, men den tiltrak skam også turister – særligt de svenske af slagsen, som vel sagtens så deres mulighed for en tår til ganen.

Da vi var forud for programmet fandt vi spontant på, at gå over og se Sandskulpturerne – meget flot. Det var sidste dag København havde fornøjelsen af den udstilling, så super fornemt vi nåede det.

Derefter gik turen fra den ene til den anden ende af Nyhavn … og tilbage igen for, at finde lige præcis dén båd vi skulle med på Kanalrundfart.

Guiden fandt forholdsvis hurtigt ud af, at det vidst ikke rigtig nyttede noget, at fortælle om de mange seværdigheder vi sejlede forbi. Vi var mere koncentreret om, at sørge for at få lidt forskellige våde varer – bare så vi ikke blev søsyge … og det virkede …. Hver gang vi sejlede under en bro fandt vi på knap så opfindsomme brosange, men hold fast det var den sjoveste bådfart flere af os har været på … EVER! … Well ved Thorvaldsens Museum måtte barvognens flotte haveparasol (jep det havde barvognen også) lade livet, da vi ikke lige fik slået parasollen ned i tide før vi var under den meget lave bro. Den høje musik og det knaldhamrende gode humør og skrålen fik en hel del opmærksomhed – lige fra Christianshavn til Christiansborg.

Well ’hjemme’ i Nyhavn igen gik turen videre til Kgs. Have – på vejen skulle vi lige forbi en sandwich bar og hente lidt frokost. Turen ned gennem Nyhavn på den ’rigtige’ side gik ikke stille for sig. Lohmann og Arnt trak vores barvogn … som stadig spillede musik for fuld styrke. Til det indre billede skal nævnes, at Lohmann og Arnt havde parykker på – Lohmann med meget højt strithår i sorte og lilla nuancer og Arnt med cap med lidt triste hårstumper i nakken – en rigtig lækker lille svensker …

Vel ankommet i Kongens Have – fik vi udleveret de lækre sandwich, som blev spist med stort velbehag. Så blev der spillet rundbold, hvor specielt Jan Fog in spe ved Marie imponerede med nogle fantastiske slag og løb.

Efter Kongens Have vendte vi snuden hjem imod Hotel Nyhavn 71 og påbegyndte indtjekningen. Det gik glat og uden de store problemer, da først hotellet havde fundet ud af at reservationen naturligvis nok stod i Dinitrol’s navn. Bergsbo forever………

Efter veloverstået indtjekning stod der det Kgl. Teater på menuen. Vi fik noget for pengene. Vi havde betalt for 1 times rundvisning, men vores rundviser var ikke til at stoppe. Tror at Karen gav ham syn for sagen, da hun egenhændigt genindførte Hillerød’s kommunes 15 minutters Power nap i for rummet til scenen.

Således opmuntret og med fornyede kræfter tog vi hul på anden del af rundvisningen. Store scene blev indtaget samtidig med at vi blev introduceret til Hendes Kongelige Højheds Majestæt af Danmark, Dronning Margrethes loge. Det var en oplevelse – og specielt at blive introduceret for.

Efter rundvisningen var der fritid i 58 minutter til vi skulle spise – så den tid blev udnyttet på forskellig vis. Nogle var lidt længere tid om at komme tilbage til hotellet – men alle var klar til Galla middagen kl.19.00

Aftenen forløb hyggeligt i hinandens selskab, og maden vi fik serveret og betjeningen var ok.

Musikken der blev spillet i løbet af aftenen var spot on – og der var positive tilkendegivelser i forhold til udvalg og spillelister.

Om morgenen var der nogen der tog tidligt af sted ….. andre sov længe og nød det dejlige ”morgenkomplot” før der blev sagt tak for nu - og på gensyn i 2013 til endnu uforglemmelig sommerfest i BC regi...